Najczęściej zadawane pytania

Informujemy, że spółka G.EN. GAZ ENERGIA sp. z o. o., która obecnie zajmuje się sprzedażą paliw gazowych oraz ich dystrybucją do Klientów, jest zobowiązana na mocy Prawa energetycznego do rozdzielenia działalności handlowej od działalności dystrybucyjnej.

W związku z tym dotychczasowa spółka o nazwie G.EN. GAZ ENERGIA sp. z o. o., na skutek podziału w trybie art. 529 § 1 pkt 4 KSH, stanie się wyłącznie podmiotem zajmującym się dystrybucją paliw gazowych i zmieni nazwę na G.EN. Operator sp. z o. o. Działalność handlowa zostanie wydzielona do istniejącej spółki przejmującej, która po podziale otrzyma nazwę G.EN. GAZ ENERGIA sp. z o. o.

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego G.EN. GAZ ENERGIA musi dokonać podziału na dwie spółki?

Przepisy Prawa energetycznego dają prawo prowadzenia działalności w zakresie dystrybucji i obrotu paliwem gazowym przez jedno przedsiębiorstwo zintegrowane pionowo, ale tylko do momentu, gdy posiada ono mniej niż 100 tysięcy przyłączonych odbiorców, pod warunkiem że jego sprzedaż w ciągu roku nie przekracza 150 mln m3 gazu. W 2021 roku G.EN. GAZ ENERGIA przekroczył próg sprzedaży gazu powyżej 150 mln m3 i dlatego ma obowiązek podzielić przedsiębiorstwo na dwie niezależne spółki – spółkę obrotową i spółkę dystrybucyjną.

Gdzie znajdę szczegółowe informacje na temat planowanego podziału spółki
G.EN. GAZ ENERGIA?

Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące podziału znajdą Państwo na stronie Plan Podziału.

Czy jako klient nadal będę otrzymywać jedną fakturę na sprzedaż i dystrybucję gazu?

Po podziale klient nadal będzie otrzymywał jedną fakturę za usługi dystrybucji oraz gaz. Rozliczenia będą się odbywały wewnętrznie pomiędzy operatorem a sprzedawcą.

Czy nadal będę mógł załatwić wszystkie formalności w oddziale?

Po podziale dotychczasowe placówki/oddziały terenowe Spółki dzielonej pozostaną oddziałami tylko i wyłącznie obsługującymi kwestie dystrybucyjne przez niezależną już spółkę G.EN. Operator sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie Podgórnym, która to pozostaje odpowiedzialna m.in. za określenie warunków przyłączenia do sieci, umowy o przyłączenie do sieci gazowej, budowę przyłączy gazowych, obsługę pogotowania gazowego.

Prosimy zapoznać się z tabelą Obsługa klienta po podziale G.EN. GAZ ENERGIA sp. z o.o.

Teraz wszystko mogę załatwić w jednej firmie – reklamację faktury czy zmianę stron umowy albo zawarcie nowej umowy na dostarczenie paliwa gazowego.
Jak to będzie wyglądać po podziale?

Każdą z tych operacji będzie można wykonać zdalnie – poprzez formularz kontaktowy albo infolinię, a także z poziomu eBOK. Dodatkowo podpisywanie umów kompleksowych na dostarczenie paliwa gazowego już od sierpnia można podpisywać elektronicznie, dzięki współpracy G.EN. GAZ ENERGIA z platformą Autenti.

Czy umowę przyłączeniową też mogę podpisać elektronicznie?

Umowę przyłączeniową będzie można podpisać jak dotychczas w odpowiednim oddziale spółki G.EN. Operator.

Czekam na decyzję w sprawie przyłączenia mojej nieruchomości do sieci.
Czy podział spółki opóźni proces?

Podział nie będzie miał wpływu na bieżącą działalność operacyjną spółek.

Co mam zrobić po podpisaniu umowy przyłączeniowej?

Po podpisaniu umowy przyłączeniowej ze spółką G.EN. Operator należy wybrać sprzedawcę gazu i podpisać z nim umowę kompleksową dostarczania paliwa gazowego.

Umowę kompleksową na dostawy gazu z G.EN. GAZ ENERGIA podpiszesz elektronicznie, bez wychodzenia z domu, dzięki współpracy z platformą Autenti.

Czego nie załatwię w oddziale po podziale spółek?

Dotychczasowe oddziały przejmują działalność Operatora. Nie będą zajmowały się sprzedażą gazu. Wszelkie kwestie związane z obrotem należy od tej pory załatwiać w spółce G.EN. GAZ ENERGIA poprzez eBOK, aplikację lub infolinię. Do tych spraw należą między innymi:

  • rozliczenia
  • reklamacje faktur
  • zmiany planów zaliczkowych
  • składanie wniosków o rozliczenie/podawanie odczytów
  • zmiana stron umowy np. po sprzedaży nieruchomości
Czy zmieni mi się nr konta do rozliczeń?

Nie, płatności regulujesz na to samo konto co dotychczas.

Czy zmieni się nr klienta/nr umowy?

Wszystkie numery umów i nr klienta pozostają bez zmian.

Kto będzie wykonywał odczyty i gdzie mogę potwierdzić tożsamość serwisanta?

Odczyty będą wykonywane przez spółkę G.EN. Operator.

Dla potwierdzenia czy na pewno rozmawiasz z Serwisantem Gazowego Pogotowia Technicznego sprawdź identyfikator. Pracownicy G.EN. Operator legitymują się specjalnymi identyfikatorami. Wzór identyfikatora znajdzie się na stronie internetowej G.EN. Operator.

Czy zmieni się numer pogotowia gazowego?

Nr pogotowia gazowego 800 909 909 zostaje bez zmian. Pogotowie gazowe będzie obsługiwane przez spółkę G.EN. Operator.

Czy zmienią się zasady rozliczeń?

Zasady rozliczeń i harmonogramy odczytów pozostają bez zmian. Nadal możesz się rozliczać w dowolnym dniu miesiąca z faktycznego zużycia poprzez eBOK, aplikację lub infolinię.